onsdag 19 november 2008

Sänkt årskortpris?

Läser just i Svd att SJ överväger att framöver sänka priset på årskorten. Företaget är verkligen skakat. Ungefär som passagerarna i går blev. Men infrastruktursatsningar ligger väldigt väl i tiden nu när det blir lågkonjunktur. Så kanske att det är räddningen - statliga stålar som hjälper Banverk och SJ att göra en extreme make over.
För oss som har årskort är förseningarna sorgliga - vi har ju inga biljetter som berättigar till värdecheckar som "lösbiljettsresenärerna" har. Årskort = inga tidsgarantier alls.
Men heter åt vd Jan Forsberg om han leder SJ på rätt spår igen.

2 kommentarer:

  1. Är det verkligen inga restidsgarantier för årskortsresenärer? Varför inte?

    SvaraRadera
  2. Man måste ha biljetter att skicka in. På många kortare sträckor krävs ingen platsbokning, så årskortarna kliver på ändå. Och har inget att reklamera... Tricket, se nästa inlägg, är tydligen att platsboka och printa ut biljetter (mer jobb och mer papper) för att reklamera. Obs, jag har ännu inte sett om det ger resultat. Återkommer med rapport om detta!

    SvaraRadera